lørdag 27. august 2011

Aubergineruller med kjøttdeig og pesto

Søsteren min hadde servert dette til en venninne her om dagen, og etter en rask runde på google kan jeg servere det i dag ;)

2 auberginer
Raspolje
Salt og pepper
400 g kjøttdeig
250 g mozzerella
Grønn pesto
2 tomater
Tørket basilikum

Start med å skjære auberginene på langs i cirka 1/2 cm tynne skiver. Varm olje i en panne og stek auberginene noen minutter på hver side til de blir myke, ELLER stek skivene i ovn ved 180 ºC i cirka 10 minutter - til de blir bløte. Strø på salt og pepper, og legg skivene på et fat. 
Brun kjøttdeig med salt og pepper. Fordel kjøttdeigen på aubergineskivene, ha over halvparten av osten, litt pesto, og rull sammen. Legg rullene i en ildfast form. Jeg fikk litt kjøttdeig til overs, men auberginene var pittesmå.. Så dette helte jeg bare over rullene, ingenting må gå til spille :)
Hakk tomatene og fordel over rullene, avslutt med resten av osten, og tørket basilikum. Gratiner i 20 minutter i en forvarmet ovn på 225 grader. Server gjerne med en grønn salat til.

8 kommentarer:

  1. Mmm, dette så da utrolig godt ut! Jeg blir rent sulten her jeg sitter :) Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  2. @Anette

    Næmmen så bra, det er nemlig det jeg prøver på ;) Fortell meg om det smakte like godt som det så ut da, om du tester det en gang :) Tusen takk for hyggelig kommentar!

    SvarSlett
  3. Denne skal jeg prøve på min nyervervede LCHF-venninne :D

    SvarSlett
  4. @Siw

    Håper hun liker den! Med auberginen og pesto får den en ganske herlig smak :)

    SvarSlett
  5. Jeg tok opp kjøttdeig i dag, åpnet kjøleskapet og så en aubergin stirre anklagende på meg. Siden google er min venn fant jeg fram til siden din og siden dette ser veldig fristende ut så er middagen i boks. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, for en frekk aubergin ;) Håper det smakte!

      Slett
  6. Nam. Dette så utrolig godt ut :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...